CrossFit_Peetri_fb_ig_1

 

– CrossFit kujutab endast kõige mitmekülgsemat jõu- ja vastupidavustreeningu vormi, kus igas treeningus rakendatakse teie keha tööle kui ühtne tervik. Selleks kasutame kõiki liikumise vorme ning elemente paljudest valdkondadest- võimlemine, kergejõustik, raskejõustik, keharaskusega- ja aeroobne treening, staatilised harjutused. Kõige tähtsam on tahe liikuda ja hakata seda tegema läbi korrektsete liikumismustrite, mida ka igapäevaselt inimestele õpetame. Väga tähtis osa CrossFit´ist on ka kogukond ehk treenijate omavaheline suhtlus ja läbisaamine klubisiseselt kui ka klubidevaheliselt nii Eestis kui ülejäänud maailmas. Juhuslikke treenijaid ja külastajaid käib meilt läbi vähe, inimesed saavad paari treeninguga aru, kas CrossFit sobib neile või mitte. Tulge ja proovige julgelt!

– CrossFit on mõeldud kõigile- alates väikestest lastest kuni eakamate inimesteni. Tallinn CrossFit´is treenijad on vanuses 2-60 ning kõiki meid ühendab ju sama tegur- liikumine. Kindlasti ei pea muretsema selle pärast, et füüsiline vorm pole piisavalt hea CrossFit´iga alustamiseks. Treeningud on üles ehitatud nii, et neid on võimalik kohaldada vastavalt iga osaleja võimete järgi. Eesmärk on liikuda ja seda nautida ning ning teha seda vastavalt hetkevormile.

– CrossFit erineb tavalisest rühmatreeningust selle poolest, et kõik meie treenerid keskenduvad treenijate hetkevõimetele ning mõistavad koheselt, mida inimene suudab teha. Vastavalt sellele kohandame kava ja vajadusel lihtsustame või asendame harjutused, soovitame raskused ja õpetame treeningute käigus neid tehniliselt korrektselt tegema. Klassi tempo ja ülesehitus on CrossFit´is sellisena loodud, et väikese rühmaga korraga tegeledes suudab treener kõigiga suhelda ja leida kõige optimaalsema treeningkoormuse antud päevaks või kavaks. CrossFit klassi päevakava on iga päev erinev, mistõttu on treenijal alati huvitav järgmisesse treeningusse tulla. Treenerid aitavad läbi juhendamise ja jälgimise inimeste liikumiskvaliteeti parandada, mille tulemusel toimuvad nii vaimsed kui füüsilised muutused ning treenijad muutuvad osavamaks, enesekindlamaks, tugevamaks ning nende vorm paraneb.

– Treenerite motivatsioon on näha inimesi õigesti liikumas ja stabiilselt arenemas, avastades endas võimekusi teha midagi, mis veel pool aastat tagasi võimatuna või tehtamatuna tundus. See võib olla nii lihtne, kui ühe kätekõverduse või rippes kätekõverduse (lõuatõmbe) tegemine, küki või jõutõmbe korrektne sooritus. Kõik algab baasharjutustest ja -liigutustest ning iga treenija edasiminek motiveerib treenereid.

Priit Meier

Tallinn CrossFiti üks rajajatest ja ülestöötajatest. 

Eelnevalt töötanud Kaitseväes ja seilanud ka maailma ookeanitel laevakaitsjana. Esmane kokkupuude CrossFit´iga oli esimesel Afganistani missioonil 2008. aastal, kus koos USA merejalaväelastega sai sarnase põhimõttega treeninguid tehtud. 

‘’Minu soovitused on vägagi lihtsad- kunagi pole liiga hilja, et alustada. Kunagi pole ka liiga hilja, et veel kaugemale pürgida. Tulge trenni, tutvuge meie meeskonna ja üksteisega ning liigutage ennast igapäevaselt. Ja kõik, kes te mingi põhjusel arvate, et CrossFit pole teie jaoks, see on liiga raske või peate ennast enne alustamist vormi ajama- andke meile võimalus need müüdid purustada.’’

Alexandr Afanasjev

Tallinn CrossFiti üks kaas-rajajatest. Hetkel töötab Kaitseväes ja  Tallinn CrossFit’is treenerina. 

‘’Elus ja teenistuses olen ennast proovile pannud nii vaimselt kui füüsiliselt, edukalt läbides erinevaid katseid ja võistlusi. CrossFit areenil, tänu põhjalikule ettevalmistusele, olen saavutanud 1. kohta algajate klassis Baltics Throwdown võistlustel, mis andis mulle veel rohkem motivatsiooni edasiseks arenguks. 

Minu missiooniks on inimestele treeningute läbiviimine võimalikult personaalse lähenemisega, et tagada korrektne keha areng ning läbi selle üldise tervisliku eluviisi parandamine. ‘’

– CrossFit´i algne kontseptsioon oligi üks-ühele treening, kus tekkis koostöö treeneri ja treenija vahel. Ala arenedes jäi sama põhimõte kehtima väikse grupi kontekstis- treener jõuab kõigiga tegeleda ning neid suunata. CrossFit treeningutes kasutame intensiivsust ja varieerime pidevalt harjutuste, korduste ja ajalise kestvusega, mistõttu on treeningut vaimselt kergem seedida. Ei teki rutiini päevast päeva ja nädalast nädalasse, tekib ainult rutiin pingutada, tunda sellest mõnu ja aju välja lülitada. On kergemaid ja raskemaid päevi, nii nagu argielus, aga hea enesetunne ja rahulolu on pärast treeningut garanteeritud!